مراسم شب شعر اوج هنر در یزد برگزار می شود
مراسم شب شعر اوج هنر در تالار فرهنگسرای شهرداری یزد برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، این مراسم یکشنبه 2/8/89 ساعت 20 برپا خواهد شد.
این مراسم شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه با خاطره گویی برگزار می شود.
گفتنی است این مراسم با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ، حوزه هنری ، شهرداری یزد ، بنیاد شهید ، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد یکشنبه اول هر ماه برپا می شود.
......................................
مدیر کل ارشاد یزد : برنامه ریزی حلقه مفقوده بخش فرهنگ است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه برنامه ریزی حلقه مفقود بخش فرهنگ است گفت : محور فعالیت های این اداره کل را برنامه ریزی متکی بر شناخت نقاط قوت و ضعف تشکیل می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمود عالیشوندی که به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی سخن می گفت ، با بیان این مطلب افزود : تدوین برنامه جامع فرهنگی یزد که نقشه راه این اداره کل می باشد تهیه و آماده شده است .
وی گفت : این طرح شامل رصد وضعیت کنونی بخش فرهنگ ، آمایش فرهنگی ، پدافند غیرعامل ، پیوست فرهنگی ، کارآفرینی و غیره است .
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: هم اکنون سند توسعه بخش فرهنگ استان یزد مراحل پایانی خود را طی می نماید.
عالیشوندی با اشاره به اینکه این سند با همکاری نهادهای فرهنگی استان در حال تدوین است تصریح کرد : مسیر حرکت آینده بخش فرهنگ در استان یزد در سالهای برنامه پنجم مشخص می شود.


-------------
نمایشگاه آثار هنری حجم در یزد برپا شد
نمایشگاه آثار هنری حجم در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در این نمایشگاه 40 اثر میثم هادیان از هنرمندان یزدی برپا شده است.
این نمایشگاه تا هفتم آبان ماه در گنجینه فرهنگ و هنر میزبان علاقه مندان است .
نمایشگاه آثار این هنرمند یزدی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و انجمن هنرهای تجسمی برپا گردیده است .
-------------
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در یزد برگزار می شود
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در استان یزد برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، زمان برگزاری این جشنواره 28 آبان ماه الی 3 آذر ماه سالجاری اعلام شده است .
بنابراین گزارش، این جشنواره به عنوان بزرگترین گردهمایی و جشن فیلم سازان و سینما گران جوان و فعالان عرصه فیلم کوتاه امسال در دو قالب بخش اصلی سینمای ملی و سینمای بین المللی و باز زیرمجموعه هایی چون مسابقه ملی ، پرتوی ایمان ، چشم انداز سرزمین زیبای ما ، چراغ راه و در بخش جنبی و بخش بین الملل نیز شامل مسابقه بین الملل ، مسابقه آسیا و جهان اسلام توسط انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری موسسه امور جشنواره ها به منظور ارزیابی در معرفی بهترین تولیدات یکساله فیلم کوتاه ایران و سایر کشورهای جهان به اجرا در می آید .




----------

جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مروست برگزار شد
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش مروست با حضور اعضاء در محل دفتر امام جمعه مروست برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاتم ، در این جلسه هر کدام از اعضاء پیرامون دستور کار جلسه ازدواج جوانان ، موانع ، راهکارها ، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و به علت گستردگی مباحث ادامه آن به جلسه بعدی موکول شد .
مقرر شد در جلسه بعدی با حضور نماینده شبکه فعالین ازدواج شهرستان مصوبات لازم در این خصوص اتخاذ گردید.
-------------------
برگزاری یادواره شهید کعبه ، سرداران و 82 شهید بغداد آباد در مهریز
حضور جمعی از مسئولین شهرستان و خانواده های شاهد و ایثار گر یادواره شهید کعبه ، سرداران و 82 شهید بغداد آباد مهریز در حسینیه باغ بهار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، یادواره شهدای شهرستان مهریز به همت 9 کانون از کانون های مساجد شهرستان مهریز و با همکاری پایگاه های حضرت مهدی ، شهید باهنر و شهید دستغیب برگزار شده است .
در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی یک عطیه الهی است که با فداکاری رزمندگان پرتوان اسلام و خون های مطهر شهداء به ما رسیده است .
گفتنی است در جنب این مراسم ایستگاه نقاشی لاله های آسمانی با موضوع دفاع مقدس برپا بود.


----------------
برگزاری همایش آب ، مدیریت و نوآوری در ارشاد مهریز
با حضور راعی مدیریت آب منطقه ای استان ، نبوی زاده مدیر عامل موسسه کوثر ، دکتر سمسار مدیر مرکز بین المللی قنات، امینی معاون دانشگاه پیام نور استان ، جمعی از اساتید و پژوهشگران کشور و مسئولین شهرستان ، همایش سراسری آب ، مدیریت و نوآوری در سالن اجتماعات ارشاد مهریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، این همایش با هدف تبیین شیوه های مدیریت منابع آب ، نوآوری ، صرفه جویی و استفاده بهینه از این عنصر جیاتی برگزار شده است .
تعداد 480 مقاله در موضوع مدیریت آب و نوآوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 24 مقاله از آن در این همایش ارائه شده و مورد ارزیابی داوران کشوری قرار گرفت .
گفتنی است در جنب این همایش نمایشگاهی از پوستر آب در نگارخانه ارشاد مهریز برپا شده است .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا